FANDOM

Medal

Artykuł Miesiąca
Ta strona została wybrana przez społeczność w comiesięcznym głosowaniu i otrzymała miano "Artykułu Miesiąca".

Wielka Wojna Grzybów to wojna nuklearna, która miała miejsce tysiąc lat przed rozpoczęciem fabuły serialu. Przyczyna wybuchu wojny jest nieznana. Nazwa wojny wzięła się stąd że eksplozje pocisków jądrowych wyglądają jak wielkie grzyby. Ślady po wojnie można zauważyć już w openingu, gdzie na samym początku, pośród sterty różnych śmieci widać wbite w ziemię pociski nuklearne. Patrząc na rozmiar konfliktu i użycie broni atomowej, można stwierdzić że była to III Wojna Światowa. Znanymi osobami, które przeżyły wojnę są Marcelina, Lodowy Król, Patrycja i Hunson Abadeer (ojciec Marceliny), którzy przeżyli dzięki swoim specjalnym mocom. Pierwszy raz o wojnie wspomniało się w odcinku Filmowcy, w którym Jake mówi, że filmy powstały przed Wielką Wojną Grzybów. Z WWG łączy się Księgowidło, co widać w odcinku "Pamiętam Cię" (zdjęcie Szymona Petrikova).

W intro widać trzy ślady po WWG:

  1. Na początku - bomby atomowe i szczątki ludzi
  2. Koło pingwinów - posiniaczona ręka w pniu
  3. Nad Marceliną - widoczna autostrada

ZnakiEdytuj

  • Słuchawki na drzewie, w intrze.
  • Rozbity telewizor.
  • Szczątki ludzi.
  • Zniszczone miasta.

Następstwa Edytuj

Gdy wojna się skończyła, świat był całkowicie zdewastowany, a większość wyższych form życia wymarła. Po ludziach zostały tylko szczątki, a miasta były w gruzach. Opuszczone metropolia i rdzewiejące maszyny były teraz stałą częścią krajobrazu. Mimo ogromnego zniszczenia niektórzy ludzie przeżyli: Szymon Petrikov (Lodowy Król), Moe (był w swojej fabryce), pokolenie ludzi którzy opuścili Ooo i osiedlili się na wyspach, Zuza Silna, Marcelina (Pół demon, Pół człowiek) i Patrycja Sant. Pim. Pozostałe 7 miliardów ludzi zginęło w czasie wojny.

Jednakże wojna oprócz zniszczeń i śmierci dała początek istocie której nigdy nie było dane powstać. Król Zły, potężny lisz, władca nieumarłych i siewca śmierci. Gdy jedna z bomb spadła, wyłonił się razem z innymi demonami z krateru.

Jakiś czas po wojnie, plemię ludzi pod przywództwem Toma dwa Bochne dowiedziało się że nadchodzą poważne zmiany klimatyczne wywołane wojną. Z obawy przed tym wypłynęli gdzieś w ocean i w przyszłości zamieszkali na wyspach.

Pozostałości po ludziach i wojnie Edytuj

Sezon 1 Edytuj

  • ''Słoniczka''- zmutowane znaki drogowe, które atakują Słoniczkę.
  • ''Księgowidło'' - kiedy Finn i Jake przechodzą przez las Góry Cragdor, kawałki metalu i przedmiotów codziennego użytku można zobaczyć, gdy szukają świętej księgi. Niektóre przedmioty na górze, w prawym rogu ścieżki mogą być starymi, zniszczonymi umywalkami.
  • ''Pora na biznes'' - przedmioty sprzed wojny zamrożone w lodzie, w tym komputery, rower, dziecięce buty i biznesmeni . Kiedy biznesmeni próbują sobie przypomnieć, skąd przybyli, wydają się być zaniepokojeni. Finn używa również miotacza ognia zbudowanego z dwóch zbiorników paliwa podłączonych do karabinu za pomocą rurki. 
  • ''Dwie Najważniejsze Osoby'' -  kiedy Finn i panna Jednorożek przeprowadzają konfrontację z Jake'em i Tiffany , można zobaczyć wraki samochodów w ziemi. Jake również używa wojskowego telefonu i zestawu słuchawkowego, a w pobliżu ognia można zobaczyć czaszki, gdzie siedzą Jake, panna Jednorożek i Finn. Dno Jeziora Szelezona pokryte jest złotem, a przy brzegu widać pozostałości wraku po statku.
  • ''Ogród Wiedźmy'' - Pozostałości szkieletów autostrad i skrzydła samolotu można zobaczyć w pobliżu gniazda Gary'ego. Rzeka Śmieci to rzeka wielu przedwojennych śmieci. Drzwi samochodu można również dostrzec w pobliżu Rzeki Śmieci. Kiedy Gary podnosi Finna, widać monitor komputera z rosnącym w nim drzewem. Magnetowid, którego używa czarownica, prawdopodobnie pochodzi sprzed wojny.
  • ''Ocean strachu'' - Po zejściu do wody widać zatopione ruiny miasta oraz najprawdopodobniej skrzyżowanie z pokrytymi piaskiem samochodami. Jeszcze krótsza scena przedstawia dwa martwe ciała na kanapie w pozostałościach przedwojennego budynku. Finn i Jake również znajdują się w głębinach w łodzi podwodnej, która zawiera gaśnicę, najprawdopodobniej sprzed wojny. Są też ruiny starych przedwojennych budynków i pancerników, które można zobaczyć, gdy Jake próbuje nauczyć Finna pływania. Przedwojenny czołg można również zobaczyć rozbity na ścianie zrujnowanego budynku. Boja, którą stoi Finn i klucz, którego używa do wybicia się, najprawdopodobniej pochodzi sprzed wojny.
  • "Miasto złodziei" - Kiedy Finn i Jake są w namiocie Penny , można zobaczyć strzelbę z podwójną lufą, leżącą wśród stosu złotych monet, a w tle widać także pistolet. Ponadto skrzynia skradziona z wieży zawiera coś, co wydaje się być podręcznym narzędziem do gier wideo w lewym dolnym rogu. Ponadto, tuż przed zniknięciem czarodzieja, można zobaczyć otwieracz do puszek na wieży obok niego. Wędka używana do zabrania Penny's Basket i buty, które Jake ukradł, są prawdopodobnie również sprzed wojny. Kiedy Finn wpada do pokoju Króla Złodziei, w tle widać klawiaturę.
  • ''Sługus" - Na początku odcinka Finn i Jake bawią się resztkami czegoś, co wygląda jak smok. Na pierwszym planie stara drewniana łódź jest zakopana w ziemi, a w tle widoczne są pozostałości zamku.
  • "Jego bohater" - W jaskini Billy'ego widać telewizory, wannę i inne przedmioty sprzed wojny. Finn ogląda film na iMac'u.

CiekawostkiEdytuj

  • Bomba która zakończyła wojnę prawdopodobnie uderzyła w metro, tworząc tam źródło mocy Króla Złego.
  • Z odcinka Pierwiastek dowiadujemy się że ludzie z czasów Patrycji używali smartfonów. Patrycja zamroziła się chwile przed wybuchem wojny, oznacza to że konflikt musiał dziać się po 2010 roku, gdyż właśnie wtedy zaczęto produkować pierwsze smartfony.
  • WWG może się odwoływać do gry post-apo, Fallout. W grze tej wystąpiła także wielka wojna nuklearna przez którą ludzka cywilizacja, jak i większość ludzi, została zniszczona.
  • W świecie alternatywnym, bomba kończąca wojnę została zatrzymana przez Alternatywnego Szymona Petrikova i jego jeszcze nie obłąkany umysł. Za ten czyn zapłacił życiem.
  • Jedyny budynek, który przetrwał WWG to fabryka MO w, której również są ślady po wojnie.
  • WWG to wojna która po części odbywała się w kosmosie. Można to zobaczyć pod koniec pierwszego tomu komiksu. Jednakże jako że jest to komiks nie należy go brać jak część kanonu.
  • Szymon i Moe to najstarsi ludzie, którzy przeżyli WWG.
  • Prawie równe tysiąc lat po Wielkiej Wojnie Grzybów odbywa się kolejny konflikt zbrojny na masową skalę - Wielka Wojna Gumy.
  • Bar
  • Zatopione Miasto( w domu na sofie można zauważyć prawdopodobnie ludzi)
  • Wspomnienia wspomnień
  • Płonące Budynki
  • Bomby atomowe widoczne podczas intra.Przejdź do 1000px-Vlcsnap2010060102h57m35.png
  • Wybuch bomby w alternatywnym świecie.
  • Początek wojny