FANDOM

Nie jestem tobą, nie ma co się dalej oszukiwać, więc od tej pory mówicie mi... Fern Człowiek!
―Fern wiedząc kim jest. Czyń dobrze

Fern jest postacią pojawiającą się w odcinkach Restart, Dwa miecze oraz Czyń dobrze. Powstał on z połączenia miecza Finna oraz miecza z traw.

Historia Edytuj

Fern jest to Finn, który przebywał w Mieczu Finnie. Powstał on przez uszkodzenie Miecza Finna mieczem traw. Cząstka trawiastego miecza, wraz z pasożytem, pozostała w mieczu Finnie. Pasożyt rozpoczął metamorfozę Finna z miecza, która dokończyła się, gdy reszta miecza traw połączyła się z mieczem finnem.

W miniseri Żywioły został na krótko zmieniony w cukierkową wersje.

Tre28

Demon traw

W odcinku Trzy wiadra chciał zająć miejsce Finna i zamknąć go w starożytnej świątyni. Chłopak jednak uwolnił się i stoczył pojedynek z swoją trawiastą wersją. Podczas walki Finn okazał się jednak lepszy i korzystając z swojego mechanicznego ramienia, całkowicie zniszczył Ferna. Jego szczątki zebrał Wujek Gumbald i odszedł z nimi w nieznanym kierunku.

Jakiś czas później, gdy Finn obchodził swoje siedemnaste urodziny, tajemniczy zielony rycerz wtargnął do Słodkiego królestwa na przyjęcie urodzinowe. Jego prezentem dla Finna był zielony, bojowy topór. Rycerz oznajmił jednak że da chłopakowi prezent tylko wtedy gdy ten zetnie mu głowę otrzymanym toporem. Finn, myśląc że to żart Jake'a, ściął głowę rycerzowi. Chwile później wywiązała się walka pomiędzy bananowymi strażnikami a tajemniczym nieznajomym. Po krótkiej potyczce, rycerz oznaj
Sev6

Trawiasty rycerz

mił że jego celem jest pozbycie się Finna. Bohater poszedł jednak na układ z zielonym wojownikiem: jeśli wygra wszystkie urodzinowe zabawy, rycerz odpowie na wszystkie pytania, jeśli jednak to nieznajomy wygra, Finna czeka egzekucja. Po skończeniu większości konkurencji, Finn mówi rycerzowi że może wybrać kolejną grę. Zielony rycerz z drwiąc postawą proponuje siłowanie się na rękę. Podczas pojedynku, nieznajomy zdobywa przewaga przez co Finn wpada w frustrację. Gdy chłopak krzyczy że to jego urodziny, rycerz odsłania swoją twarz. Ku zaskoczeniu wszystkich, zielony wojownik okazał się być Fernem. Fern rzuca Finna o stół, poważnie go raniąc. Stojąc nad bezbronnym chłopcem, Fern przymierza się do zadania ostatecznego ciosu. W ostatniej chwili powstrzymuje go Gumbald, któremu Fern jest posłuszny. Po krótkiej rozmowie jego pana z Królewną Balonową, opuszczają królewski pałac.

Gum16

Fern jak strażnik Gumbaldi

Z biegiem czasu, Gumbald wybudował potężne państwo-miasto, Gumbaldie. Fern wciąż trwał przy swoim panu, wiernie broniąc twierdzy w której przebywał jego mistrz. Gdy Finn i Jake próbują wejść do środka, Trawiasty rycerz wychodzi im na przeciw, obwieszając że nikt nie wejdzie do środka. Finn rozpoznaje Ferna i mówi że nie przychodzi walczyć, a chcę się tylko spotkać z Gumbaldem. Fern kpi z chłopaka mówiąc że jest teraz dużo lepszy od niego i rozpoczyna walkę. Ich potyczkę przerywa Ciocia Lolly, a trawiasty rycerz znika w korytarzu twierdzy. Gdy Finn i Gumbald rozmawiają na temat obecnych wydarzeń, Fern z ukrycia przygląda się ich spotkaniu. Pojawia się później jako jeden z członków "elitarnego oddziału przeciwników królewny".

W ostatnim odcinku Fern dochodzi z Finnem do porozumienia. W Świecie Snu razem udaje im się zmierzyć z Demon
Dethfern

Ostatnie chwilę Ferna

em Traw i go zniszczyć. Miecz Finn znowu jest wolny, ale ponieważ nie ma ciała, zaczyna się rozpadać. W realnym świecie to samo dzieje się z Fernem. Kiedy GOLB schodzi do Krainy Ooo, Fern, razem z resztą bohaterów, staje dzielnie w desperackiej walce o przetrwanie świata. Po wygnaniu Golba, odchodzi w spokoju, marząc o ujrzeniu Domku na Drzewie przed śmiercią. Umierając, zamienia się w nasiono i prosi Finna o posadzenie go pod Domkiem, co Finn czyni. Z nasiona wyrasta drzewo, przebite Mieczem Finnem. Drzewo w przyszłości rośnie do gargantuicznych rozmiarów.

Wygląd Edytuj

Z początku wyglądał jak zwykła postać stworzona z trawy posiadająca miecz. Po późniejszej przemianie bardzo przypominał Finna, miał na sobie zieloną koszulkę, ciemnozielone spodnie oraz niemalże białą czapkę. Nie nosił butów. Jego ciało było koloru jasnozielonego. Od odcinka Siedemnastka wygląda jak rosły, umięśniony, trawiasty wojownik. Często nosi zakrytą twarz. Jego ciało był w tej formie ciemnozielone.

Po śmierci zamienia się w drzewo.

Charakter Edytuj

Na początku nie potrafił mówić, możemy się tego dowiedzieć chwile po jego powstaniu. W odcinku Dwa miecze zdobywa tą umiejętność. Wygląda on na przyjazną osobę. Ma charakter taki sam jak Finn, dzielą ze sobą również zainteresowania.

Jednak życiowe niepowodzenia Ferna poważnie odbiły się na jego psychice. Zaczął uważać że nic mu nie wychodzi, irytował się drobnostkami i stał się bardziej agresywny. Jego paranoja wciąż rosła i sądził że jako Fern będzie wiecznie w cieniu Finna. Zazdrość i nienawiść urosły w nim do tego stopnia że postanowił uwięzić Finna i przybrać jego wygląd. Gdy chłopak się uwolnił, Fern był gotów zabić swojego ludzkiego odpowiednika.

Gdy został wskrzeszony przez Gumbalda, stał się bardzo arogancki i pewny siebie. Jego jedynym celem było zabicie Finna. Wydaje się, że cieszy go zadawanie Finnowi bólu i był bardzo rozczarowany kiedy nie mógł wykończyć chłopaka podczas jego urodzin. Po uwolnieniu się z wpływów Demona Traw, chłopak w końcu pozbył się wszystkich negatywnych emocji które go otaczały.

Umiejętności Edytuj

Fern jest bardzo potężną istotą. Może przybierać dowolną formę, dzierży Ostrze traw (a w razie potrzeby jest w stanie wygenerować dwa ostrza, walczy wtedy obydwoma naraz), jest mistrzem szermierki i potrafi zwiększać, rozciągać i zmieniać w wielkie pnącza swoje ręce. Fern może zregenerować praktycznie wszystkie swoje rany, jednak nie jest nieśmiertelny.

Po otrzymaniu nowej formy, Fern stał się jeszcze silniejszy. Może zmieniać swoje trawiaste ciało w co tylko zechce, tworzyć małe, trawiaste istoty, może również uwolnić wiele pnącz i zaatakować nimi innych.

Występowanie w odcinkach Edytuj

Role główneEdytuj

Role drugoplanoweEdytuj

Wspomniany Edytuj

Ciekawostki Edytuj

GaleriaEdytuj